Toppbilden, visa:    


Musikfavoriter på YouTube

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av MatsN »

Johan Molin skrev:Igår var det återigen dags att visa Last Night of the Proms på svensk tv.

I flera år nu har jag saknat detta stycke som för mig är en omistlig del av konserten. Här med Mark Elder, år 2006:



Helst ska de korta satserna dessförinnan i sir Henry Wood's Fantasy over British Sea Songs också vara med, inklusive det fantastiska cellopartiet som föregår Sailors' Hornpipe.
Jaha, jag missade det i år igen.
Kan bara hålla med. För att Last night of the Proms ska vara just last night of the Proms krävs att detta stycke är med.
Härligt med "tävlingen" mellan orkestern och publiken.
Att detta saknats samt de utdragna reportagen från "utescenen" har gjort att mitt intresse för denna tillställning svalnat med åren.

/Mats

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av PeO »

thorpe skrev:Nästan fööör bra!
https://www.youtube.com/watch?v=6lbvSBNLLoo
Kan väl bara matchas av Sven-Åke Högberg, alias

från nå'n gång på 70-talet, originalet var minuten längre

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av PeO »

Favorit, nåja. Owe Thörnqvist skrev Anders och Brita som parodi, det kanske jag inte förstod då, jag fascinerades mest av ordvrängningarna. (De överträffades väl sedan i "Alptoppens ros".) Men, vilken melodi tänkte han i första hand på? Kan de ha varit den här? Hon sjöng dock duett med honom i Anders och Brita. Efter några grammofoninspelningar runt -60 återgick hon till teater.

Nej, det är inte Ulla-Bella från solstollarna. Då Ulla-Bella Fridh, senare gift med Jan Gabrielsson. Liksom Owe bosatta i Uppsala

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »



När Sverige var på topp, som sagt. Rätt svårslaget!!!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

På Spåret är alltid trevligt att se. Dock blev jag lite besviken att ingen kläckte en av mina gamla favoriter. Har en gammal dubbel-LP med honom från ärevördiga Olympia i Paris, inspelad någonstans 1974 – 1975 ...


Et maintenant, från 1961.

Gilbert Bécaud, som t o m inspirerat Östen med rösten:


Försök överse med den usla play-backen!
Gilbert Bécaud blev 74 år gammal, dog 2001. Skrev omkring 450 låtar ...

Och ni alla; glöm ej bort det finns rosor!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Nä, att lira saxofon och röka cigariller funkade ju inte ihop, så det var väl bara att ta konsekvenserna av det och sälja av saxarna (för att sluta röka - nä! Det fixar jag inte ... :=S )!

Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av StefanChrister »

Ett geni! Lars Hollmer.

http://youtu.be/RQmqL2sT2CA

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av StefanChrister »

Hur F-n lägger man upp youtube-klippet direkt på sidan?
Med vänlig hälsning, rookien

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av PeO »

Kopiera adressen (eller vad det heter) i rutan upptill , i detta fallet
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ygnnPWvC9c
Gå över till svara-rutan på Mötesspåret, klicka på "youtube"-rutan, klistra in (ctrl-v), ta bort =-tecknet och allt till vänster om det. mellan youtube-klammrarna ska då stå kvar:[you tube]9ygnnPWvC9c[/you tube]
Mupparna lär förövrigt vara lika gamla som "H0n3" och jag, 63 i år. många är de artister som gästspelat i deras program, hittade den här med en viss tåganknytning; George Burns med "train back home.

Skriv så här: [youtube ]pZ6B9U8_6A8[ /youtube], men utan mellanslagen
Man undrar vad amörkanare har för syn på svenskar. Man vet att de är fascinerade av prickar och streck över bokstäver, men utan att ha en aning om varför, eller hur de används.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

StefanChrister skrev:Hur F-n lägger man upp youtube-klippet direkt på sidan?
Med vänlig hälsning, rookien
Här kommer en lite instruktion:

När du tittar på ett Youtube-klipp, så har du dess fullständiga adress i din web-browser - t ex
https://www.youtube.com/watch?v=UmC7WG7pvt0

Så skriver du in texten "[Youtube]" (utan dubbelapostroferna, lade dit dem för att inte forummotorn ska få spatt ...), därefter den del av Youtubeklippets adress som står efter "v=" och avslutar så med "[/youtube]". Då ska en klickbar symbol för Youtube-klippet visas så här:



Nu vet du hur man gör - nu ser vi fram emot videon på ditt fina diorama med tändning/släckning av innerbelysningen och att få avnjuta saxofonsolot som spelas när man trycker på "Jularbo-knappen"! [JC_doubleup.gif]

PS! Valde medvetet att exemplifiera med min andra fullständiga advents-kalender i 26 avsnitt som jag också kör på Facebook parallellt med hJulkalendern! :-BS Hela Blues-Kalendern kan förstås även ses direkt på Youtube, här krävs inte Facebook! DS!
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Graffen
Inlägg: 1000
Blev medlem: 29 dec 2011, 16:49
Ort: Thumatorp
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Graffen »

Efter youtubes sekretessändringar så kan jag inte längre se inbäddade youtube klipp.....
På andra forum går det, men inte på vare Mötesspåret eller SvMJf.
Går det att ändra forumets kodning till youtubes nya standard HTML5 istället för flash?
Bild

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Arne Lindgren »

När vi byggde upp Gävlemodulerna i fjol sa nån att man borde ha en musikanläggning med tåglåtar.
Jag kollade vad jag hade liggande som mp3 och det var ett 40-tal sen dess ha jag fyllt på USB-minnet med mer alltefter jag hittar nya.

Rolling Stones har gjort "I'm moving on", liksom John Kay från Steppenwolf.
Är uppe i 77 olika nu, vissa i fler versioner med andra artister, som t.ex Freight Train både med originalartisten och med Joannie Phoaney (Nanna Näktergal).
När jag lyssnade på Canadian Pacific med Hank Snow idag i bilen kom jag på en bit av en text.

Den här. Men den fanns inte på youtube.
http://runeberg.org/enaxordo/0145.html :(

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Stefan S »

Att cello kan vara så häftigt [JC_doubleup.gif]










Vilka musiker [JC_doubleup.gif]


Stefan

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

Jag har ju ett antal gånger tidigare dragit en lans för "världens bästa ukulele-cover-band", The Ukulele Orchestra of Great Britain, och inte minst den roliga och talangfulla Hester Goodman.

Här råkade jag snubbla på en youtube-inslag när hon hade en liten spädgris att ta hand om, och i nära anförvanters lag diktade ihop en lite sång till sin dotter.

Tycker särskilt att detta inslag må vara dedikerat till StefanChrister och hans nyblivna lilla familj! Håll till godo, Stefan!



Jag får lite vibbar av Les Sœurs Mc Garrigle när jag hör det här inslaget. Kate och Anna skulle mycket väl kunnat sjunga detta!

Svenne

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Svenne »

Den här "godbiten" kan jag inte påminna mig att jag "sett" här i tråden tidigare. Den skulle ju kunna platsa. :-BS

Men det är väl lämpligt med en varning: Vissa instrumentklanger kan väcka anstöt hos känsliga personer :!:


Sture Bylén

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Sture Bylén »

Vilken höjdare!! [JC_doubleup.gif]
Svenne skrev:Men det är väl lämpligt med en varning: Vissa instrumentklanger kan väcka anstöt hos känsliga personer
De (han) ska härdas!! :mrgreen:

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Arne Lindgren »

[/youtube]G128pV9dw[/youtube]

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Stefan S »

Tänkte jag skulle tipsa om ett radioprogram vars musik nog tilltalar många här

http://prairiehomhttps://www.youtube.co ... rMgwe.org/

https://www.youtube.com/results?search_ ... +companion

Programledaren Garrison Keilors berättelser från sin fiktiva hemstad Lake Wobegon är ren njutning att lyssna på [JC_doubleup.gif]


Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

Kom på att vi ju måste hedra minnet ...

Två varianter på samma melodi. RIP, Leonard Cohen!




Lenke
Inlägg: 131
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:46
Ort: Göteborg

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Lenke »

Jag är så kallad allätare vad gäller musik.

Kan lyssna både på dragspel och saxofon om det kniper.
Men två grupper som ligger extra varmt om hjärtat är Iron Maiden och AC/DC.

Hittade den här goa versionen av Thnderstruck härom dagen. :D :D

https://www.youtube.com/watch?v=e4Ao-iNPPUc

Lennart.
Dumhet är att göra samma misstag flera gånger och förvänta sig ett annat resultat.

Sture Bylén

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Sture Bylén »

Det är ju inte bara Jularbo som är typiskt svenskt. Här kommer några svenska klassiker, framförda av en herre med många strängar på sin lyra:


Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Det är ju inte bara Jularbo som är typiskt svenskt.
Nä, å det är väl en s-ttans tur det!!! :-r2
Sture Bylén skrev:Här kommer några svenska klassiker, framförda av en herre med många strängar på sin lyra:
Oj! :shock:

Här måste jag erkänna att jag blev oerhört positivt överraskad - i alla fall i de inledande två numren med rötterna i den svenska folkvisetraditionen var riktigt njutbara (sedan "tappade" Ingo mig, inte minst p g a att ständigt detta dr-gsp-l kom in i bilden ... :=S ). Att Ingo hade en sådan skön sångstämma och "mjuk" och lyrisk framtoning i sitt framförande hade jag nog aldrig kunnat gissa!
:-T :-T :-T :-T (av fem möjliga, och ni förstår säkert av ovanstående varför det inte blev en femte "tummen upp").
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:Här måste jag erkänna att jag blev oerhört positivt överraskad
Kul! Tänk att vi är överens om något musikaliskt! :o
Mölle-Mats skrev:Att Ingo hade en sådan skön sångstämma och "mjuk" och lyrisk framtoning i sitt framförande hade jag nog aldrig kunnat gissa!
Nej, det är många som inte uppfattat det. Jag hör ibland folk som gör sig lite lustiga över Ingemars inspelningar och hävdar med någon sorts ryggmärgsreflex att "Han kan ju inte sjunga!" Jag anser att dessa personer har fel! Förvisso är han ingen skolad sångare men han kan hålla ton och takt. Han kan även sjunga tvåstämmigt, som vi hör i klippet.

En som däremot "inte kan sjunga" är ju Carl Bildt. Han klarar inget av ovanstående, som vi hört i hans tolkning av "Fyra bugg och en coca cola". Nu riskerar jag förstås att dra på mig vreden från forumets alla högerspöken, men till dessa vill jag säga följande:
- Jag har inget emot högern. Ingo, t.ex. hade ju en fantastisk sådan. ;)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

Man kommer ju osööökt att tänka på denna:



Dät måste vara skönt att väta att man själv alltid är fälfri ... :-CO

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:Här måste jag erkänna att jag blev oerhört positivt överraskad
Kul! Tänk att vi är överens om något musikaliskt! :o
Ja, det var en riktig högoddsare!!! :shock:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

Råkade precis hitta denna underbara melodi på Yuotube, där saxofonen verkligen kommer till sin rätt! ( :=u )


tågtyckarn

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av tågtyckarn »

Har MölleMats någonsin biktat sig för Charlie Parker ?

Och var hamnade Charlie, på harpavdelningen eller på dragspelsavdelningen? :-Dia

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av PeO »

Efter att ha läst och lyssnat på Jogras byggtråd igår kväll, har den här ringt i öronen hela natten. Men vem var det som låg över ett år på irländska topplistan med den för 30-40 år sedan, det var inte Wanda och inte Meriam Bellina heller tror jag. Daniel O'Donnell?

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Johan Molin skrev:Råkade precis hitta denna underbara melodi på Yuotube, där saxofonen verkligen kommer till sin rätt! ( :=u )
Haha, ja den där är verkligen en klassiker! :-T

Står måhända i begrepp att åter tjacka mig en tenorsexyfån, ska hålla utkik efter en sådan där variant som har inbyggd efterbrännkammare som man kan skicka diverse subversiva element i en omloppsbana runt jorden med! :-CO
tågtyckarn skrev:Har MölleMats någonsin biktat sig för Charlie Parker ?
Svaret på den frågan är nej (se nedan)!
tågtyckarn skrev:Och var hamnade Charlie, på harpavdelningen eller på dragspelsavdelningen? :-Dia
Ingetdera - Bird lives!!!
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

PeO skrev:Efter att ha läst och lyssnat på Jogras byggtråd igår kväll, har den här ringt i öronen hela natten.
Åh jösses (för att inte rent av säga "sweet Djiiiisas" ... :-r2 ) - det här är i mina öron f-n ta mej ännu mer outhärdligt än ständigt denne Callarbo-Julle och hans evinnerliga dr-gsp-l ... :=S

Tycke och smak kan ju inte diskuteras egentligen (det finns bara två sorters musik - bra och dålig - och vad som är vad är upp till varje enskild lyssnare att avgöra själv för sin egen del), men just sådan här "hästjazz" är i mina öron nog bland det mest pekoralistiska elände man kan drabbas av. Och steel guitar är i mina öron snudd på värre än drg-sp-l ... :-r2

Detta betyder dock inte att jag ogillar allt som ms Wanda Jackson spelat in (eller all country-musik heller för den delen), det finns annat som jag lyssnat på med stor behållning.
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:ska hålla utkik efter en sådan där variant som har inbyggd efterbrännkammare som man kan skicka diverse subversiva element i en omloppsbana runt jorden med!
Mölle-Mats skrev:det här är i mina öron f-n ta mej ännu mer outhärdligt än ständigt denne Callarbo-Julle
Mölle-Mats skrev:just sådan här "hästjazz" är i mina öron nog bland det mest pekoralistiska elände man kan drabbas av.
Skyttegraven grävs bara djupare och djupare. Tur att han är två meter lång..... 8-)

Användarens profilbild
Ubbe
Inlägg: 476
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:03
Ort: Västra Götaland / Sweden

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Ubbe »



En absolut favorit! :-CO
Hur svårt kan det va?!?! ;)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Ubbe skrev:En absolut favorit! :-CO
Ooooooh, absolut - här är jag defintitivt "på"! :-T :-T :-T :-T :-T

Beth Harts tolkning av denna gamla Etta James-hit är bara helt otrolig underbar. Men jag vill gärna framhålla den här versionen som hon gjorde ihop med Joe Bonamassa, här är hennes in- och utlevelse ytterligare "ein stroh wasser" i framförandet:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av ford1929 »

Roger(Forden)

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av PeO »

Mölle-Mats skrev: "hästjazz".
Att kalla Wandas nummer för hästjazz är väl som att blanda ihop bebop med New Orleans .
Då får du ta till western swing, en över 70 år gammal film med Bob Wills, från Charlie Parkers aktiva tid.

Tyvärr är vare sig bild eller ljud av bästa kvalité, men det finns många andra inspelningar, om man hinner leta. Kanske finns det ett och annat med Spade Cooley också.

Användarens profilbild
Ubbe
Inlägg: 476
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:03
Ort: Västra Götaland / Sweden

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Ubbe »

Mölle-Mats skrev: Beth Harts tolkning av denna gamla Etta James-hit är bara helt otrolig underbar. Men jag vill gärna framhålla den här versionen som hon gjorde ihop med Joe Bonamassa, här är hennes in- och utlevelse ytterligare "ein stroh wasser" i framförandet.
Håller med (är ju ett stort Bonamassa fan och faktiskt sett honom på första raden parkett).
Dock var det väldigt speciellt när hon körde sången för att hylla Buddy Guy som är en av mina absoluta husgudar. :-BS
Just den koncerten du länkat till har jag på Blu-ray. Grym konsert. [JC_doubleup.gif]

På tal om Buddy, här har han en kompis med sig och det blir ju rätt bra:


:-CO
Hur svårt kan det va?!?! ;)

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Stefan S »

Då och då upptäcker jag en grupp som jag inte hört talas om tidigare och för några veckor sedan var det dags igen då jag upptäckte brittiska Above&Beyond på Youtube. Egentligen en Trance grupp/DJ-kollektiv men som även är duktiga musiker. Den här Youtubefilmen är från en akustisk konsert där dom spelar sin musik "unplugged" .




Det var f ö omslaget till den här skivan som fick mej intresserad av gruppen [JC_doubleup.gif]



Stefan

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 723
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av BR78 »

Och några Goa Gubbar från Göteborg

https://www.youtube.com/watch?v=36-YxxI7EXI



:-JJ
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

Sture Bylén

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Sture Bylén »

Youtube är fantastiskt!

Från min barndom minns jag en sång min mor brukade sjunga. Den handlade om "Alla små kamrater" och den jämförde julfirandet bland barnen i det trygga Sverige med julfirandet i länder där barnen hade det sämre förspänt. Sången grep mig på samma sätt som som jag greps av de tårdrypande skillingtryck hon också brukade framföra.

Så gick flera decennier utan att jag hörde låten, men häromdagen stötte jag på den på Youtube. Jag kunde då konstatera att den fortfarande är aktuell. Ja, mera aktuell idag, faktiskt, än när jag var barn på femtiotalet.

Låten spelades in den 24 oktober 1942, alltså mitt under brinnande krig, och innan de allierade började segra. När jag hörde låten som barn var emellertid kriget slut och "det goda" hade segrat. Man var inställd på att nu skulle allt bli bättre och inga barn skulle behöva fara illa längre.

Idag vet vi att det inte riktigt blev så. "Det godas" seger var bara temporär. Bilder på plågade barn i Aleppo och Mosul och på stränderna i Grekland och Turkiet sköljer över oss varje dag och den gamla julsången från 1942 känns obehagligt aktuell.

Vi viker tre minuter till att lyssna på sången. Sedan kan vi fråga oss om mänskligheten aldrig ska ta lärdom och om vi som svenskar har möjlighet att göra något?

Jag ber att få önska mina forumkamrater en trevlig tredje advent!


Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av ford1929 »

Sture skrev Från min barndom minns jag en sång min mor brukade sjunga. Den handlade om "Alla små kamrater" och den jämförde julfirandet bland barnen i det trygga Sverige med julfirandet i länder där barnen hade det sämre förspänt. Sången grep mig på samma sätt som som jag greps av de tårdrypande skillingtryck hon också brukade framföra.
ju äldre man blir desto mer kommer minnen tillbaka om saker o ting i sin barndom..och kanske musik som sina föräldrar spelade när man var liten.En av min Mors favoriter Mr Jim Reeves

Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

Fint med lite äkta julstämning! [JC_doubleup.gif]

Den måste vi förstås underhålla och bygga på:


Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av ford1929 »










:-CO
Roger(Forden)

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 723
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av BR78 »

Johan Molin skrev:Fint med lite äkta julstämning! [JC_doubleup.gif]

Den måste vi förstås underhålla och bygga på:


Ja den mannen var giftig på sin tid en nära vän till mig som har växlat ut han också
introducerade Tom Lehrer för mig för sisådär 45 år sedan många skratt och sätta i halsen.
:-JJ
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19954
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Johan Molin »

Tom Lehrer är still going strong, vid 88 års ålder.

Han slutade dock skriva låtar efter det att Henry Kissinger fick Nobels fredspris, "det går inte längre att skriva satir som överträffar verkligheten" ...

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Johan Molin skrev:... efter det att Henry Kissinger fick Nobels fredspris, "det går inte längre att skriva satir som överträffar verkligheten" ...
Och nu har ju som grädde på moset Robert Zimmermann får Nobels litteraturpris ! :=u
Also sprach der Matserschmitt!

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av thorpe »

The Times They Are A Changing.
Efter alla spekulationer om USA:s svar på Ulf Lundell och hans närvaro (Dylans) så vill jag bara säga följande:
Jerry Lee Lewis, mannen som gav den släpande vänsterhanden ett klaviaturuppvaknande. Sedan må han vara som han är, elak, stor på sig, konservativ men en sak är säker, spela piano, det kan han!
https://www.youtube.com/watch?v=8skm-l9amTc

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Stefan S »

Steve Martin har många strängar på sin lyra [JC_doubleup.gif]





A Prairie Home Companion är ett härligt amerikanskt radioprogram [JC_doubleup.gif]

https://www.youtube.com/channel/UCI3XOx ... mu4zCaWgFA

Att lyssna på Garrison Keillors "News from Lake Wobegon" är som balsam för själen :-T



Stefan

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av PeO »

Stefan S skrev:Steve Martin har många strängar på sin lyra [JC_doubleup.gif]
Fast inte mer än fyra på banjon väl? men dem använder han desto mer. 8-)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Asså den härna ba ... [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Vad gör man om man står inför ett hundratusental eller så i publiken och det dyker upp en begäran om en låt som man inte skrivit själv och som inte står på spellistan eller är inrepeterad? Tja, heter man Bruce Springsteen så kör man, och efter en lite sökande trevande inledning så - jösses så det svängde!!! Vilka fantastiska musikanter!!! Och förstås så tyckte jag det var lite extra kul att the E Street Horns här verkligen fick presentera sig ordentligt! [JC_doubleup.gif]

Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Musikfavoriter på YouTube

Inlägg av Mölle-Mats »

Den härna ba ... [JC_doubleup.gif]


Kontrabas-sax, finns tydligen bara en i Sverige. Men det finns ännu större "lurar" - sub-kontabassax:
Also sprach der Matserschmitt!

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"