Toppbilden, visa:    


Traderatokerier :-)

Köp-sälj - forumets marknadshörna. Men snälla, håll dig till prylar som har med hobbyn att göra! Inte ditt gamla kylskåp eller mosters strumpor således...

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Då tycker jag du köper i Tyskland eftersom den är JU BILLIGARE ELLER HUR!!!!!!!

Nämligen är jag som säljer den Alias: Småländska-Rallare i tradera auktion

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Stefan S »

Det vet jag väl att det är du som säljer, ville bara påpeka vad en ny vagn kostar om man köper den från tillverkaren i Österrike......


Stefan

Magnus P3
Inlägg: 624
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:04
Ort: Stockholm

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Magnus P3 »

Bra exempel på konsumentupplysning! Forumet när det är som bäst.

Tack för det Stefan. [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Graffen
Inlägg: 1000
Blev medlem: 29 dec 2011, 16:49
Ort: Thumatorp
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Graffen »

Stefan S skrev:Det vet jag väl att det är du som säljer, ville bara påpeka vad en ny vagn kostar om man köper den från tillverkaren i Österrike......


Stefan
Precis, om det är en vara som är ur produktion, då är det säljarens marknad.
Men om den finns att få tag i i butik, då är det inte helt okej att sätta ett stort överpris.
Sorry, men så tycker jag.
Bild

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

Ja här är det väl bäst att man passar sig noga, så man inte får schavottera i den här tråden igen ... :oops:

Har just preppat klart månadens auktionsbatch, och avslutade med att stämma av mot prisbilden hos "rikslikaren" uppe i Stora Norrland - det blev en del justeringar, men nu kan jag nog sova gott i natt i alla fall! Och inga "piratkopior" den här gången ... :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Har rätta till nu sätt 150 kr för köp direkt

Användarens profilbild
Graffen
Inlägg: 1000
Blev medlem: 29 dec 2011, 16:49
Ort: Thumatorp
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Graffen »

småländska-rallare skrev:Har rätta till nu sätt 150 kr för köp direkt
[JC_doubleup.gif]
Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19956
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Johan Molin »

Jag uppfattar faktiskt att här förekommer en lätt unken doft av schavotterande.

Schavottera ska förvisso de som försöker skörta upp presumtiva kunder med monsterpriser på exempelvis allting som är märkt "Märklin". Men rimligen är det ingen som vet mer om Kleinbahn-produkter i hobby-Sverige än Stefan, eftersom det är hans stora specialintresse. Då kan man fråga om att råka hamn fel i prissättning på en vara med några hundralappar, sannolikt i ovetskap om vad Kleinbahns status är i dag, är någonting att bli chockerad över.

Det är givetvis riktigt att påtala detta, om det sedan ska ske offentligt eller per PM får ju vara en omdömesfråga. Men jag kan tycka att här hamnade man snubblande nära att kollektivt i onödan göra ut någon som säkerligen inte hade några onda baktankar. Jag är ytterst tveksam till att detta faller under rubriken "Traderatokerier".

tågtyckarn

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av tågtyckarn »

Hehe, jag brukar följa både tåg och kameraförsäljningar. I fallet kameraförsäljningar så är cirka en fjärdedel av objekten högre än lägsta nypris.

Det skulle inte förvåna mej om det är samma sak på tågsidan.

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Arne Lindgren »

Tack Stefan, för länken till en bra sida.. [JC_doubleup.gif]

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Stefan S »

Arne Lindgren skrev:Tack Stefan, för länken till en bra sida.. [JC_doubleup.gif]
Menar du Kleinbahn? Finns mycket trevligt där, har själv köpt mycket därifrån och det har fungerat bra, man får sakerna efter ca två veckor.

Stefan

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Arne Lindgren »

Stefan S skrev:
Arne Lindgren skrev:Tack Stefan, för länken till en bra sida.. [JC_doubleup.gif]
Menar du Kleinbahn? Finns mycket trevligt där, har själv köpt mycket därifrån och det har fungerat bra, man får sakerna efter ca två veckor.

Stefan
Mmmm, den menade jag. :)

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Pennstativ »

Johan Molin skrev:Jag uppfattar faktiskt att här förekommer en lätt unken doft av schavotterande.

Schavottera ska förvisso de som försöker skörta upp presumtiva kunder med monsterpriser på exempelvis allting som är märkt "Märklin". Men rimligen är det ingen som vet mer om Kleinbahn-produkter i hobby-Sverige än Stefan, eftersom det är hans stora specialintresse. Då kan man fråga om att råka hamn fel i prissättning på en vara med några hundralappar, sannolikt i ovetskap om vad Kleinbahns status är i dag, är någonting att bli chockerad över.

Det är givetvis riktigt att påtala detta, om det sedan ska ske offentligt eller per PM får ju vara en omdömesfråga. Men jag kan tycka att här hamnade man snubblande nära att kollektivt i onödan göra ut någon som säkerligen inte hade några onda baktankar. Jag är ytterst tveksam till att detta faller under rubriken "Traderatokerier".
Håller med!

har själv sålt en del på Tradera, och visst har det hänt att man i okunskap lagt ett för högt utropspris! MEN "marknadskrafterna" rättar då vanligen till detta genom att bud naturligtvis uteblir.
Därmed anser jag inte att påpekandet om den aktuella vagnen var fel, men att om målet var att upplysa säljaren om det faktiska förhållandet, hade åtminstone jag valt att skicka ett PM.

Så tycker jag :-CO :-)!
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

Bo-Arne
Inlägg: 107
Blev medlem: 25 feb 2012, 20:54

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Bo-Arne »

Pris komplexiteten i en Tradera-auktion kan bli hur stor som helst, om säljaren använder sig av möjligheten att under pågående auktion ändra på utropspris, fastpris och frakt, om det går att ändra när auktionen är avslutad vet jag tyvär ej. Den gängse innebörden i "auktion" faller då bort och ersätts av bondfångeri, en oerfaren köpare kan ge vilket pris som slumpen bestämmer (som säljaren provar med) .
Ett snabbt "Googlande" kan i många fall ge en ny fin vara direkt från en firma till ett lägre pris!
Att som kund på Tradera använda sig av möjligheten att kontrolera säljarens gamla auktioner är bra, då kan säljarens sälj-teknik avslöjas. En vara som har figurerat i många osålda auktioner är felprisad.

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av MickeC »

Bo-Arne skrev:Pris komplexiteten i en Tradera-auktion kan bli hur stor som helst, om säljaren använder sig av möjligheten att under pågående auktion ändra på utropspris, fastpris och frakt, om det går att ändra när auktionen är avslutad vet jag tyvär ej.
Vad jag vet så upphör ändringsmöjligheten så fort man får det första budet. Sedan "låses" auktionen och man kan bara göra tillägg i objektbeskrivningen
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

MickeC skrev:Vad jag vet så upphör ändringsmöjligheten så fort man får det första budet. Sedan "låses" auktionen och man kan bara göra tillägg i objektbeskrivningen
Det stämmer bra.

Är väl i o f s vettigt, om man gör ett tillägg så är ju inte de bud som inkommit innan ändringen gjordes bindande längre enligt Traderas regler, och det tycker jag är helt i sin ordning eftersom ju förutsättningarna för auktionen har förändrats.

Det som är lite tokigt är att man inte längre kan lägga till fler bilder. Ibland får man ju en fråga från en presumtiv spekulant där man behöver komplettera beskrivingen men också förtydliga den med en detaljbild - det är lite tokigt att man då inte kan adda en bild till, för det är det kanske fler presumtiva intressenter som skulle vara betjänta av i sin bedömning av om objektet är intressant eller ej.
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Har du en halvmille till övers? Då så ...

Inlägg av Mölle-Mats »

Traderatokerier och Traderatokerier - är det väl kanske inte riktigt ... Men nog måste man väl vara något lite extra (och ha ett rymligt bankfack) om man kan tänka sig en sådan här!?!
http://gamla.tradera.com/item/180701/25 ... rokodilen-

Här ingår ju allt, elegant schatull att bära omkring dyrgripen i och t o m ett par handskar att ta på sig när man ska hantera loket!

Men inte tusan skulle jag välja Schenker a 79 kr (med ett försäkrat värde upp till 1500 kr) för distributionen om jag hade haft möjlighet att slå till - hade nog hyrt en värdetransport för att få "hem" (d v s till mitt bankfack) den!

Någon som blev sugen? :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av cgn1954 »

Aha.... en kommission antagligen via Train Shop. Loket var ute på deras Webb-shop i januari 2016 oxå. Inte så lätt sälja antagligen . . . samma pris som nu.

Ursprunget - en ren spekulation - kan ju vara detta lok hos Oscar, redan 2014 till salu.

http://www.stinsensforum.se/post122252. ... na#p122203

Själv skulle jag nog sålt loket i Tyskland eller på eBay.de. Och levererat själv ... Stålarna för loket räcker väl till soppan fram å tillbaka oavsett land i Europa. :-BS
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

Fick just hem Märklinisternas "Den Heliga Skrift" (alltså Kolls Preiskatalog, beställde hela programmet i år med även Spezial-boken), och var förstås tvungen att kolla den förträfflige Herr Dr Joachim Kolls prisindikation för "rubin-Krokodilen". Den ligger på "futtiga" € 32 000, i runda slängar 300 "tuss" i svenska pesetas!

Så även denna "investering" tycks vara i klass med de BRIC-fonder som jag varit dum nog att placera en oförsvarligt stor andel av mitt pensionssparande i - så jag ska nog avhålla mig från att göra ännu en "månadens Mölle-Mats" genom att köpa den där Krokkon ... :-r2
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av cgn1954 »

Tja - det var väl nypriset. Angifvet pris är - tror jag - satt inom parentes vilket betyder att det inte finns tillräckligt underlag för nåt "försäljningssnittpris" senaste året. Tror ett av dessa lok gått för 55 000 Euro nånstans för några år sen.

Återkommer med ett inlägg om Kolls katalog 2016, håller på o skriver. :=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-) - nåja - Blocket

Inlägg av cgn1954 »

1 miljon.... några lok - finns i Jönköping. Passa på?

Blir ju halva veckopengen liksom . . .

https://www.blocket.se/jonkoping/Markli ... ?ca=11&w=3
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-) - nåja - Blocket

Inlägg av småländska-rallare »

cgn1954 skrev:1 miljon.... några lok - finns i Jönköping. Passa på?

Blir ju halva veckopengen liksom . . .

https://www.blocket.se/jonkoping/Markli ... ?ca=11&w=3
En mille är loket gjort av diamanter eller annat material :-nord

Har räknar ut vad loket kostar tillsammans cirklar 20000 - 40000 kronor
Märklin nummer
37412
36335
3670
37413
37416
37414

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-) - nåja - Blocket

Inlägg av Mölle-Mats »

cgn1954 skrev:1 miljon.... några lok - finns i Jönköping. Passa på?
Dags att dra på den bruna banlon-bodyn och dra ut i fält och göra "månadens Mölle-Mats" låter det som ... :-BS

Men säljaren lyckades bra med att få uppmärksamhet för sin annons med den ohemula prislappen, lite längre ned i texten står det ju "Vill du köpa alla kom med bud."!
cgn1954 skrev:Blir ju halva veckopengen liksom . . .
Låter som att du har en ganska väl tilltagen veckopeng! :-JJ
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19956
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Johan Molin »

Annonsen är borta – alltså ansågs den antingen för oseriös, eller så har trots allt Mölle-Mats slagit till ... :-CO

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

Johan Molin skrev:... eller så har trots allt Mölle-Mats slagit till ... :-CO
Ja det kan man ju undra ... :-r2

"När Mölle-Mats handlar, står blixten stilla" (gammalt buskisskogs-ordspråk). :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
loktok
Inlägg: 1403
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:25

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av loktok »

Ny tveksam annons.
Loket är inget Brimalm ser jag direkt utan ett Heljan.
Inga affärer sen innan. Då bör man dra öronen åt sig när det blir 4-5 siffrigt.

http://www.tradera.com/item/180704/2717 ... lok-f-1200

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av cgn1954 »

Borttagen annons . . .

Bilden sannolikt snodd från FLICKR: LÄNK :evil:
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Göran T
Inlägg: 508
Blev medlem: 01 okt 2012, 11:36

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Göran T »

Det där med snodda bilder på Tradera råkade jag ut för men jag anmälde säljaren som omedelbart stängdes av. Försäljningen gällde en färdigbyggd lokomotor litt Z4p från Rimbo Grande och bilden som publicerades var min bild som har legat på Rimbo Grandes hemsida (med mitt tillstånd förstås). I texten som beskriver varan stod ungefär så här: "Loket ser ut som det på bilden ovan"
Efter påpekandet så tog det inte mer än någon timma innan bilden och annonsen var borta.
Många fula fiskar simmar omkring i det där grumliga vattnet som kallas Tradera.
/Göran T
Att tänka fritt är stort.
Att tänka om är större.
Tage Danielsson

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19956
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Johan Molin »

Inte minst från Falsterbo ...

RSilfverberg
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 nov 2016, 21:29

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av RSilfverberg »

Har någon av er köpt mj-prylar från Bukowskis? https://www.bukowskis.com/sv?from_language=se

De brukar ha Märklin rätt ofta, vanligtvis hela uppsättningar med lok, vagnar, räls, hus etc, och en del är rena skräpet eller kräver grundlig reparation, men ibland kommer grejer i nyskick, och de tycks gå åt som smör.

Mvh Rainer S
Rainer S.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

RSilfverberg skrev:Har någon av er köpt mj-prylar från Bukowskis?
Inte just på Bukowskis, men väl från en annan auktionsfirma - men det ska nog mycket till innan jag ger mig på det vågstycket igen.

Här gäller det att tänka till ett varv extra, ofta får man betala en "klubbslagsavgift" vilken inte är försumbar - och vad som först kanske framstod som en bra affär blir rejält mycket dyrare i slutänden. Dessutom så är det väl lite av en chansning, auktionsfirman har oftast föga (om någon) kompetens om de här grejerna, så man köper nog i de flesta fall "grisen i säcken" ...
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av cgn1954 »

Håller med MM

Har köpt på auktion i Solna så där slapp jag frakten. Frakt mellan auktionsbolagens olika kontor är svindyrt och tar 1-2 veckor.

På vinnande bud tillkommer slagavgift, 18-20 % är väl normalt, sen tillkommer moms på rubbet, 22,5 %.

Alternativ till slagavgift är inropsavgift plus en fast slagavgift, t ex 20 % plus 50 spänn per objekt.

Men det är ju bara pengar...
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Per N
Inlägg: 140
Blev medlem: 08 aug 2012, 23:34

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Per N »

Hej!
Ny lycksökare??? http://www.tradera.com/item/180708/2582 ... -fri-frakt
4 st BRAWA N-skalevagnar för 4888:- i utropsbud!???
En annan med 6st BRAWA HO-vagnar för 5328:- i utgångsbud http://www.tradera.com/item/180710/2582 ... -ho-vagnar
Visserligen är BRAWA´s vagnar relativt dyra, men här handlar det om minst dubbla nypriset... :=S

MVH / Per N

Robban
Inlägg: 64
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:44

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Robban »

Det står ju bra i texten på den andra annonsen också:
"Jag skicka bara dom Vagnar du se på bilder!"
Jag ser inte någon vagn alls på bilderna, bara askar........

Robban

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av cgn1954 »

Hmmm.... de andra 31 annonserna ser ju ganska till helt normala ut.

Känns ju närapå som nåt skrivfel. :roll:
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Dyrt 210st lok nära 210000 kronor, Vad skulle frakt kostar då?

http://www.ebay.com/itm/Full-collection ... 2540910288

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

småländska-rallare skrev:Dyrt 210st lok nära 210000 kronor, Vad skulle frakt kostar då?

http://www.ebay.com/itm/Full-collection ... 2540910288
Mja, här håller jag inte riktigt med. Det är ju vare sig dyrt (däremot är det ju många pengar), "tokerier" eller ens Tradera ... :-BS

Jag blev onekligen lite sugen, dags för en ny "Månadens Mölle-Mats" måhända!?! :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av cgn1954 »

Riktigt fin samling, 1000 per styck. Inte dyrt men MMM har ju rätt - många pengar är det.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Ok, men den säljare skicka inte till Sverige där jag undrar över vad skulle frakt kostar?

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Svante Andersson »

småländska-rallare skrev:Ok, men den säljare skicka inte till Sverige där jag undrar över vad skulle frakt kostar?
För att få med försändelse utomlands måste man på ebay aktivt starta detta... annars blir det bara hemmavid.

Har du frågat om han skickar till Sverige? Om inte så kan du inte kateggoiskt påstå något sådant!

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Robban
Inlägg: 64
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:44

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Robban »

Något måste han ju ha gjort när det står:

"Item location: Chaudfontaine, Belgium
Ships to: United States"

Robban

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Svante Andersson »

Robban skrev:Något måste han ju ha gjort när det står:

"Item location: Chaudfontaine, Belgium
Ships to: United States"

Robban
Eftersom auktionen ligger på ebay.com är det USA som är default när det gäller vart saker skickas. Inget konstigare än att det finns svenskar som är reggade på ebay.de.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Fått svar nu, så här skriver den!

"Good morning
I can bring them to Sweden
I just need a post code and then i see time i need from Belgium
I think about one day driving + fuel + fees -> +/- 900 euro
90 % of the locomotives are in original boxes
Regards
"

Betyder han kör ända till Sverige + du betalar bensin

Mölle-Mats är du intressera köpa märklin samling?

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Den som vill har samling av Märklin säljs i ebay tar då kontakt med säljare i Belgien den har lämnat telefon nr angående frakt är bara pm mig så får du telenr. Betalar 900 euro / per tankning glöm inte då begär varje kvitto slut änden blir dyrt. Just nu är 160000 kronor http://www.ebay.com/itm/272540910288?_t ... EBIDX%3AIT

Den kör ända hem till din dörr för 900€/ per tankning varje station, bättre du tar kontakt den säljer du vill helst betalat frakt än..

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

småländska-rallare skrev:Mölle-Mats är du intressera köpa märklin samling?
Mja, jag är inte ointresserad, men nog inte till det pris som säljaren höjde utgångsbudet till efter det att vi väl började kontakta honom ... Har mailat honom vad jag är beredd att betala för rubbet, men inte fått något svar.

Men rent allmänt så är jag intresserad av att köpa hela samlingar/anläggningar - och inte bara Märklin, även andra fabrikat är av intresse.
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Fick telefon nr av säljer han vill jag ska snacka om frakten för fraktbolaget!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Mölle-Mats skrev:Har mailat honom vad jag är beredd att betala för rubbet, men inte fått något svar.
Har du fått tele nr av säljare?

Annas kan jag pm till dej säljare tele nr om du vill pratar direkt?

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av Mölle-Mats »

småländska-rallare skrev:
Mölle-Mats skrev:Har mailat honom vad jag är beredd att betala för rubbet, men inte fått något svar.
Har du fått tele nr av säljare?

Annas kan jag pm till dej säljare tele nr om du vill pratar direkt?
Stort tack för ditt engagemang och vilja att hjälpa till med detta.

Jag såg att säljaren hade lagt ut auktionen på nytt med oförändrat utropspris, så jag antar att han tyckte mitt bud var alldeles för lågt för att ens vara intressant att diskutera kring som utgångspunkt. Så jag tror inte det är någon idé att gå vidare med ett telefonsamtal i nuläget - dessutom så har jag nog mer än fullt upp med det jag redan har köpt på mig för tillfället.
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Traderatokerier :-)

Inlägg av småländska-rallare »

Lima sats för 1200 kr är värd så mycket idag går in kolla?

http://www.tradera.com/item/180704/2798 ... odstagset?

Skriv svar

Återgå till "Tågbörsen"