Toppbilden, visa:    


Fin utmärkelse för känd fd politiker

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Stefan S »

http://johnnybode.com/

Sällan har väl en person gjort sej mer förtjänt av en utmärkelse [JC_doubleup.gif]

Stefan

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Johan Molin »

Om SVT någonsin skulle fundera på att återuppta det gamla programmet "Partaj" skulle ju Mona vara en gjuten efterträdare till Margareta Sjödin ...


PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av PeO »

Fast då tittar jag mycket hellre på Margareta, 75 i år, (som lyckligtvis inte riktigt är den dumma blondin hon spelade). Hon blev konstnär sedan, så PS i GP gjorde om hennes ständiga replik till "har jag gjort en tavla nu igen?"

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Johan Molin »

Visst, som du skrev PeO, man måste nog vara ganska klyftig för att kunna spela så blåst som Margareta Sjödin gjorde ...

I Mona Sahlins fall har jag fått den bestämda uppfattningen att det är alldeles äkta vara!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av PeO »

Jag får dessvärre helt hålla med dig :=u

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av 1956 »

Johnny Bode var ju en mycket framstående och begåvad artist vilket denna länk tydligt påvisar. :-CO
OBS, innehållet kan uppfattas som stötande!!!

https://www.youtube.com/watch?v=j_aSsd9_URY

Mona bör känna sig ordentligt hedrad av utmärkelsen och kanske dela med sig av den till sin personliga livvakt. :mrgreen:

Magnus P3
Inlägg: 624
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:04
Ort: Stockholm

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Magnus P3 »

Det kommer nu en dokumentär om Johnny Bode gjord av Bo Sjökvist. Filmen heter "Ingen tid för kärlek". Från JB-sällskapets FB:

Johnny Bode-sällskapet

den 11 januari kl 11:34 ·
..
VÄRLDSPREMIÄR! Efter mer än sju års arbete är dokumentären om Johnny Bodes liv äntligen färdig. Fyra visningar under filmfestivalen i Göteborg, premiär onsdag 1 februari 17.45. Johnny Bode-sällskapet medverkar på flera olika sätt i filmen och är även inblandade i festen som kommer att hållas efter världspremiären. Mer information kommer, men se till att få tag på en biljett så fort du kan, de kommer att gå åt snabbt.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Johan Molin »

Mona bör känna sig ordentligt hedrad av utmärkelsen och kanske dela med sig av den till sin personliga livvakt. :mrgreen:
Ren tillfällig association bara: Vad kallas en manlig frilla för? Fralla??? :-CO

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Stefan S »

1956 skrev:Johnny Bode var ju en mycket framstående och begåvad artist vilket denna länk tydligt påvisar. :-CO
OBS, innehållet kan uppfattas som stötande!!!

https://www.youtube.com/watch?v=j_aSsd9_URY

Mona bör känna sig ordentligt hedrad av utmärkelsen och kanske dela med sig av den till sin personliga livvakt. :mrgreen:
Du tänker på de vita handskarna Bild

Här finns det några radioprogram om Johnny Bode . Finns i vänsterspalten en bit ner

http://radiogodis.se/ovrigt_80.htm

Stefan

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Stefan S »

Måna slutar aldrig att förvåna, betalat tre miljoner till livakten och sen hamnat hos Kronofogden med en skatteskuld på över 360 000:- :-CO

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av P Falk »

Stefan S skrev: Här finns det några radioprogram om Johnny Bode . Finns i vänsterspalten en bit ner
http://radiogodis.se/ovrigt_80.htm
Stefan
Kan inte bidra så mycket till trådskaparen, då jag inte har så mycket till övers för folkvalda människor som har svårt att skilja på mitt och ditt, vad man gör med andras pengar och bara kan "gå vidare" när man raserat något som andra byggt upp, för att själv komma vidare snett uppåt..
Så... Jag tackar istället för den fantastiska länken till gamla radioprogram ovan. Med gammalt klassiskt örongodis av Micke Tretow och mycket, mycket mer. Jag har ett gammalt C90 band med inspelade radioprogram där Tretow varit med på ett eller annat sätt och som är helt sönderspelat. Här presenterar du hela millevitten snyggt förpackat i mp3 format. Tack! Detta gjorde definitivt min dag... [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Stefan S »

P Falk skrev:
Stefan S skrev: Här finns det några radioprogram om Johnny Bode . Finns i vänsterspalten en bit ner
http://radiogodis.se/ovrigt_80.htm
Stefan
Kan inte bidra så mycket till trådskaparen, då jag inte har så mycket till övers för folkvalda människor som har svårt att skilja på mitt och ditt, vad man gör med andras pengar och bara kan "gå vidare" när man raserat något som andra byggt upp, för att själv komma vidare snett uppåt..
Så... Jag tackar istället för den fantastiska länken till gamla radioprogram ovan. Med gammalt klassiskt örongodis av Micke Tretow och mycket, mycket mer. Jag har ett gammalt C90 band med inspelade radioprogram där Tretow varit med på ett eller annat sätt och som är helt sönderspelat. Här presenterar du hela millevitten snyggt förpackat i mp3 format. Tack! Detta gjorde definitivt min dag... [JC_doubleup.gif]

Finns mycket godis hos Radiogodis, själv har jag gärna lyssnat på "I plomonstop och paraply", den svenska versionen av fantastiska brittiska "The men from the ministry", Olof Thunbergs uppläsning av skräckhistorier i "Mannen svart" eller Povel Ramels"Jakten på Johan Blööth eller herr Hållms äventyr". Och bland modernare programm Jacob Dahlins "Galaxen", vilket fantastiskt program. Tänk om han levt idag......

Stefan

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Johan Molin »

I plommonstop och paraply - aah those were the days! Det var nog första gången jag hörde Land of Hope and Glory ...


Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av Johan Molin »

Det är tryggt med en kändis som är fast och konsekvent i sitt handlande. Nuförtiden finns det ju ingenting hon gör som känns som någon överraskning! :-CO

kilowatt
Inlägg: 724
Blev medlem: 29 dec 2011, 17:18
Kontakt:

Re: Fin utmärkelse för känd fd politiker

Inlägg av kilowatt »

Johan Molin skrev:Visst, som du skrev PeO, man måste nog vara ganska klyftig för att kunna spela så blåst som Margareta Sjödin gjorde ...

I Mona Sahlins fall har jag fått den bestämda uppfattningen att det är alldeles äkta vara!
För en gångs skull är jag helt enig med Dej. :=KOMP


Skriv svar

Återgå till "Övrigt som inte passar någon annanstans"