Toppbilden, visa:    


VITA TURISTBUSSAR 1/87

Debattskrot, urspårningar etc. Det går ej att posta här, men väl fylla på i trådarna.
KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

HEJSAN

JAG ÄR EN KILLE FRÅN SJÖBO SOM HÅLLER PÅ ATT BYGGA UPP ETT BUSSBOLAG I SKALA 1/87 MED VITA BUSSAR
HAR EGENTILLVERKAD LOGO I RÖTT JAG MONTERAR PÅ...
SÖKER NU
1. TURISTBUSSAR boggi helst VANHOOL DÅ DENNA KAROSS LIGGER MIG VARMT OM HJÄRTAT, MEN ANDRA GÅR BRA ÄVEN BEG
BARA DE ÄR HELA O SNYGGA [JC_doubleup.gif]
2. NÅGON SOM KAN BYGGA TILL MIG 1 ST VANHOOL ASTRAL, 1 ST VANHOOL ASTRONEF- ( VITA 1/87)
ELLER SOM KAN BYGGA OM tex 2 ENKEL AXL BUSSAR TILL EN BOGGI--
3. NÅGON SOM VET HUR MAN FÅR TAG PÅ NICKLAS ROSENIUS, VET HAN HAR BYGGT EN EUROLINER boggi

HÖR GÄRNA AV ER , HOPPAS PÅ MÅNGA SVAR, ÄVEN OM DET BARA ÄR FÖR ATT SNACKA BUSS EN STUND....

KLASARÖDS BUSS
0738-263065

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Mölle-Mats »

KLASARÖDS BUSS skrev:... 2. NÅGON SOM KAN BYGGA TILL MIG ...
När det gäller att bygga bussar i modell så har vi ju Jörgen Edgar som medlem här på detta forum - han är mästerlig inom detta gebit!

Mer info finner du bl a på hans hemsida http://jorgenedgar.se/index.html
Also sprach der Matserschmitt!

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

JAG VET VEM JÖRGEN ÄR, HAR HAFT ETT SAMARBETE MED HAN.. MEN KAN INTE TYVÄRR SÄGA ATT HAN ÄR MÄSTERLIG...
HAR AVSLUTAT SAMARBETET MED HAN PGA ATT HAN KUNDE INTE LEVA UPP TILL DEN STANDARD SOM VI VILLE.....
MÅSTE ÄNDÅ KLARGÖRA ATT HAN HAR FÖRKLARAT ATT HAN HANDBYGGER OSV , MEN BET MAN 1850 KR FÖR EN BUSS (som bara är karossen, dvs tomt skal)
SÅ KRÄVER VI LITE BÄTTRE RESULTAT ÄN DE BUSSAR HAN GJORDE, HAN HAR BYGGT 8 BUSSAR I SKALA 1/60 ÅT MIG, MEN PGA ATT VI SLUTAT SAMARBETET HAR VI TVINGAS BYTA SKALA TILL 1/87.. JAG STRÄCKTE UT EN HAND TILL HAN O FRÅGA OM HAN KUNDE BYGGE EN VANHOOL ASTRAL ÅT MIG ( ÄLSKAR VANHOOL) I SKALA 1/87 HELT VIT... FICK DÅ SVARET ATT DEN BLEV SOM DE ANDRA UTAN INREDNING (ALLTSÅ TOMT SKAL) O SKULLE KOSTA 1700 KR & GICK INTE ATT BYGGA INNAN AUG.... MEN MED TANKE PÅ ATT EN BUSS I SKALA 1/60 KOSTA 1850 SÅ IFRÅGASÄTTER VI HUR EN BUSS SOM ÄR MYCKET MYCKET MINDRE O DESSUTOM I EN FÄRG KAN KOSTA SÅ MYCKET.. & HUR MYCKET VI ÄN ÄLSKAR VANHOOL & MIN STORA ÖNSKAN ÄR ATT HA EN ASTRAL I NYA KLASARÖDS BUSS
SÅ FÖR 1700 KR TÖRS VI INTE CHANSA PÅ ATT RESULTAT FORTFARANDE INTE BLIR TILLFREDSSTÄLLANDE...
FÖR DE 1700 KR KAN VI BESTÄLLA 5 FÄRDIGA BUSSAR FRÅN TYSKLAND.... MEN OM DU VET NÅN SOM VILL FÖRSÖKA BYGGA EN VANHOOL ASTRAL & EN VANHOOL ASTROMEGA ÅT MIG SÅ KAN DE HÖRA AV SIG.....

PS. BUSSARNA HAN BYGGT LIGGER TILL SALU PÅ TRADERA...

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Johan Molin »

1. Då lär det bli svårt för dig, eftersom Jörgen väl anses vara mästerlig bussbyggare ( tycker förutom många privatpersoner, även bl. a. Spårvägsmuseum i Stockholm). Jag vet då inte vem man ska vända sig till annars.

2. Det är jobbigt och svårt att läsa en text som enbart består av versaler. Det anses vara god netikett att använda ord skrivna med versaler ytterst sparsamt när man skriver på Internet, så snälla, tänk på det när du skriver nästa inlägg. Att skriva med versaler är ungefär som att skrika vid ett vanligt samtal.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av 1956 »

KLASARÖDS BUSS skrev: FÖR DE 1700 KR KAN VI BESTÄLLA 5 FÄRDIGA BUSSAR FRÅN TYSKLAND....
Varför inte göra det då :?:

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

Ja kära buss vänner
Jörgen kan säkert anses som mästerlig om det är rätt skala, men i skala 1/60 är han det tyvärr inte...
1. bussarna är matta , o han vägrar byta till en BLANK färg
2. bakgavlar o vissa skarvar är inte släta
3. hjulaxl är inte fixerade tillräckligt, bussarna hoppar som en groda när man kör
4. loggan är olika stora o sitter snett & vissa bokstäver är olika stora...
5. pensel dragen efter hans målning av karossen syns & är inte täckande, karossen syns igenom....

som svar på varför jag inte beställer från Tyskland då???
De karosser jag vill ha finns INTE i färdig modell, vad jag vet.. jag söker VANHOOL ASTRAL & ASTRONEF först o främst...
så som sagt vet ni nån som kan bygga dem eller bygga om andra bussar, hör av er

KLASARÖDS BUSS
0738-263065

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av 1956 »

KLASARÖDS BUSS skrev: som svar på varför jag inte beställer från Tyskland då???
De karosser jag vill ha finns INTE i färdig modell, vad jag vet.. jag söker VANHOOL ASTRAL & ASTRONEF först o främst...
Alltså en ganska irrelevant jämförelse!

Det är mycket svårt att på ett rättvist sätt jämföra fabriksframställda modeller med handgjorda. Jörgen Edgar är ju en mycket välkänd och erkänd modellbyggare som använder sig av en särpräglad teknik som du rimligen borde varit medveten om vid din beställning. Kritiken du framför känns i mitt tycke lite väl magstark för att framföras här.

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

Jag vet att han är mycket välkänd o anses som MÄSTERLIG

det är ingen kritik, men reagerar bara på när jag får höra att han är mästerlig, jag har en helt annan erfarenhet...
Så jag la bara fram fakta på varför jag avbrutit samarbetet....

Jag var hans KUND & han var BYGGARE av mina bussar, men tyvärr trots vissa garatier så klara han inte av att leverara
& vi har inte lust att bet 1850 kr/st för en tom kaross som inte är till belåtenhet....
jag beundrar hans jobb jätte mycket som hantverk, men tyvärr var hans jobb inte till belåtenhet för oss.....
jag vet mycket väl att det är som att köra in skallen i ett getingbo, men jag blev föreslagen JÖRGEN & då tala jag bara om min
erfarenhet... Han har säkert 100 tals nöjda kunder o hans tåg/bussar är underbara, o han är en jätte trevlig kille....
men ett mynt har 2 sidor....

Jag måste ju tänka på "KLASARÖDS BUSS" vagnspark , & där kunde han inte leverera.....inte i den skalan.
Men ingen skulle bli gladare än jag om vi kunde återuppta arbetet men nu i skala 1/87..
För min högsta önskan är att ha en VANHOOL ASTRAL i vagns parken HELVIT...men bet inte 1700 för en tom kaross i 1/87..

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Stefan S »

Två frågor, kör du med bussarna?

Du skriver vi, är ni flera som håller på med den här hobbyn.

Varför inte bygga eller konvertera bussar själv? Jättekul och så får du det resultat som du/ni eftersträvar. Och det blir nog billigare i slutändan.

Stefan

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

Hej stefan
ja vi kör med bussarna, VI är jag o min sambo....
vi håller på att bygga upp ett panorama KLASARÖDS BUSS , med garage (med belysning) villa o trädgård med träd o buskar, tvätthall o verkstad..
alla byggnader har belysning, o vi funderar på att även sätta upp gatlycktor på garage plan... ja vi kör med bussarna
det går till på följande sätt: VI går efter resekataloger, är det tex en resa till Gardasjön den 11/6 - 21/6, då kör vi ut tex buss 3
den 11 e o ställer den i ett skåp, den 21 e kör vi hem den till KLASARÖDS BUSS igen, först till verkstaden för service sen tvätthallen för tvätt/städ..sedan kör vi in den på sin plats i garaget igen.. Då har den varit ute på "RESA", tror du förstår...

varför jag inte bygger själv, har varken utrustning eller kunskap, vill ju att bussarna ska va fina......

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av 1956 »

KLASARÖDS BUSS skrev:ja vi kör med bussarna, VI är jag o min sambo....
Hur då kör? Kör ni med dem så som barn gör med Dinky Toysbilar i sandlådan? I så fall har du nog inte förstått att Jörgens bussar bara är till för att se på i stil med flertalet modellbåtar.

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

Du kallar mig magstark??? det var väl hårfint från ett personangrepp....att snudd på kalla oss för barn i sand lådan....

JA vi kör med bussarna, Gjorde HELT KLART för Jörgen från början att de skulle gå o köra med..
Jörgens eget svar: Är helt OK , inga problem alls att köra med dem... så nälla ta reda på fakta INNAN ni anfaller.. :evil:

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av 1956 »

Har mycket svårt för att tänka mig att de bussar Jörgen bygger är till för att köras med på det sätt som du/ni har för avsikt att göra. Det framgår ganska klart för mig i alla fall.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Johan Molin »

När det gäller skala (förlåt Jörgen att jag "lånar" en av dina egna bildpresentationer):

Bild
Denna fina buss är i 0-skala, och jag har för mig att det är samma modell som han bygger i skala 1:22,5 (?) för Spårvägsmuseums räkning.

Så visst kan han bygga i större skalor än 1:87! Det är väl bara det, att det här är frågan om scratchbyggt hantverk, och därmed blir väl prislappen därefter, om man vill beställa en buss med inredning. För mig är detta vitrinskåpsmodeller. Ditt behov är ju inte bara att få en snygg bussmodell, utan även en stryktålig. Och då vet jag ingen annan råd än färdigmodeller alternativt kitbasha utifrån vad som finns på marknaden.

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

men snälla ni , ni har inte fakta klart för er..
Jag hade ett långt samtal med Jörgen innan jag gjorde 1 a beställning & klargjorde hur vi hade för avsikt använda bussarna...

Jörgen själv har ju godkänt det o sagt: Va kul att någon bygger panorama av ett bussbolag, helt klart går det att köra med dem, är inga problem det tål dem , Så han som byggare har sagt OK.... så hoppa inte på mig innan ni vet fakta

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av 1956 »

Det vore intressant att få höra vad Jörgen har för uppfattning i den här frågan. Men jag har full förståelse för om han känner både tråden i allmänhet och kritiken i synnerhet som olustig och därför avstår från att kommentera vad Klasaröds Buss framför här.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Johan Molin »

Att jag försöker ta Jörgen i försvar ska du inte se som ett påhopp gentemot dig. Det känns ju som att någonstans har ni inte pratat samma språk. Och jag har alltid uppfattat Jörgens byggen mer som museimodeller eller vackra stillastående statister på en modelljärnväg (jämför Sture Byléns GDG-buss!).

Idén att bygga ett "Toftanäs" i miniatyr är charmig; jag har själv flera fina minnen därifrån.

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

HEJ JOHAN

Jo jag vet att hans verk mest är till för vintinskåp, men jag gjorde klart för Jörgen från början hur det skulle gå till med panorama o
som vi kallar "RESOR" att det skulle gå att köra med... han har godkänt det...

Så bara för att jag kommer med fakta om MIN erfarenhet när jag blir tipsad om Jörgen, så vänder alla taggarna utåt & man blir kallad för barn i sandlådan... det är väl klart att man tar det som personangrepp...

men ingen skulle bli gladare än jag om det gick att återuppta samarbetet, för jag går hemma som sjukpensionär & har bara
mitt "bussbolag" att pyssla med.. Ni kan inte ana känslan att gå hemma & vänta på en ny turistbuss till vagnparken, det saknar jag..

Användarens profilbild
Cor van der Meijde
Inlägg: 1302
Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
Ort: Etten-Leur, Nederland
Kontakt:

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Cor van der Meijde »

KLASARÖDS BUSS skrev:Du kallar mig magstark??? det var väl hårfint från ett personangrepp....att snudd på kalla oss för barn i sand lådan....

JA vi kör med bussarna, Gjorde HELT KLART för Jörgen från början att de skulle gå o köra med..
Jörgens eget svar: Är helt OK , inga problem alls att köra med dem... så nälla ta reda på fakta INNAN ni anfaller.. :evil:
Är du här eller på rätt forum?
Du attackerar arbetet i en forummedlem när du är en lekfull jämförelse över 1956. Harm
Jag tror att du kan göra två saker.
1) själv build.
2) du ställer lägre krav.

Dessutom är det så att du låter andra i deras värde.
Personangrepp är inte uppskattat.

http://www.ebay.co.uk/itm/LIMO-CARS-1-8 ... 461be5e799
https://www.google.nl/search?q=VANHOOL+ ... 3&ie=UTF-8

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

??????? VA DÅ ATTACKERAR ARBETET...

Jag har förklarat att jag inte attackerar Jörgens arbete han gör ett jätte jobb med tanke på att det är hantverk....
För tredje gången: Jag har bara förklarat orsaken till att jag TYVÄRR avslutat samarbetet, o det blir lite tjatigt när man måste hela
tiden skriva på nytt orsakerna... & jag tar det som personangrepp när man blir ifrågasatt på forumet!!! jag har inte gjort annat än delat med mig av orsakerna till avbrottet.. & VARFÖR ska jag ställa lägre krav??? Om du betalar för en vara så vill du väl att den ska
vara till belåtenhet ELLER?? tyvärr så höll bussarna inte den standard som jag vill ha, i alla fall inte i den skalan,,,,
Tror säkert han kan göra ett bra jobb i de bussar jag efterlyser i 1/87, de ska ju bara vara HELVITA , utan logga eller ränder utan bara helt VITA med svarta rutor & vita hjulsidor... Men som jag sagt innan 1700 för en tom kaross tycker vi är för mycket...

Ärligt talat så förstår jag inte varför vissa gör JÖRGEN till nån slags fläckfri gud, nu kommer det in en kille med en annan erfarenhet av Jörgen än va ni har, då brakar helvetet lös.. han har säkert 100 tals nöjda kunder, men tyvärr kan jag ju inte se till hans andra kunder, jag kan ju inte säga: ja tack amen!! bara för de är nöjda, jag måste se till "KLASARÖDS BUSS" vagnspark & då höll de inte måttet... Därför söker jag annan byggare... bara för att vissa ENDAST ser det ut Jörgen synvinkel kan inte jag rå för.....

Men sluta med kränkande o personliga påhopp :twisted:

Användarens profilbild
Cor van der Meijde
Inlägg: 1302
Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
Ort: Etten-Leur, Nederland
Kontakt:

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Cor van der Meijde »

OK, men att diskutera sådana frågor i ett offentligt forum är inte särskilt galant.
Det finns alltid två parter, som andra har att göra med vad som helst.

Förresten ...
Välkommen till våra vänner forum!

Användarens profilbild
admin
Webbadmin.
Inlägg: 69
Blev medlem: 28 dec 2011, 18:48

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av admin »

Den här tråden har nu kvalificerats sig till att hamna i Vislanda.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Johan Molin »

Det hade ju gått alldeles utmärkt att fråga efter en van Hool-buss utan att fördenskull omedelbart börja skriva nedvärderande om Jörgens arbete, det hade väl räckt med att konstatera att ni inte kunde hitta en gemensam plattform för hur dessa bussar skulle byggas. så hade resten av den rätt onödiga diskussionen inte behövt föras. Synd, för det hade kunnat bli en intressant tråd om vilka bussmodellstillverkare som finns "out there".

Det är nog ingen som påstår att Jörgen Edgar är "en fläckfri gud" — sådana finns i varje fall inte på detta forum — men det var faktiskt du som började personangreppen på en person som inte ens var närvarande i diskussionen, och då får du räkna med att få mothugg också.

Återigen synd, för det hade varit intressant att veta mer om ditt intresse.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Mölle-Mats »

admin skrev:Den här tråden har nu kvalificerats sig till att hamna i Vislanda.
BRA! Ett mycket klokt beslut!

Det smärtar mig mycket att mitt lilla tips i allra största välmening fick sådana här proportioner och vändningar. Personligen högaktar jag broder Jörgen, som förutom att han i mina ögon bygger fantastiska modeller också är en mycket sympatisk och trevlig person!
Also sprach der Matserschmitt!

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av Stefan S »

Vad är viktigast, exakt rätt modell av buss eller hög kvalitet på utförandet? De modeller som finns på marknaden hur mycket skiljer dom sej från de modeller som ni vill ha?

Det kanske helt enkelt är så att kombinationen, rätt modell i högsta utförande som skall gå att "köra" med inte finns och vill man då inte bygga själv så får man väl acceptera att man får vara utan modellerna man vill ha. Svårare än så är det väl inte eller?

F ö är det helt otroligt vilket utbud av bussmodeller det finns för den brittiska marknaden i olika skalor, finns det lika många för den kontinentala marknaden?

Stefan

KLASARÖDS BUSS
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 nov 2013, 09:37

Re: VITA TURISTBUSSAR 1/87

Inlägg av KLASARÖDS BUSS »

Ja det smärtar mig oxå att tipset om Jörgen fick dessa proportioner, men som sagt jag har bara förklarat varför jag bytt
skala, har aldrig förtalat hans jobb, han gör massor med underbara bussar, men tyvärr inte de bussar han byggt åt mig
i skala 1/60... för mig är den skalan glömd & vi har börjat med 1/87 , jag tycker bara det är väldigt sorligt att vissa här inne inte förstår att det endast var en förklaring till varför jag bytt.... Jag sökte en bussbyggare o 1 a tips var Jörgen..
Tala bara om att jag känner honom men avbrutit samarbetet o förklara varför, då blir jag anklagad för personangrepp...
men det har ju inte varit annat än personangrepp på mig sedan 1 a inlägg....

Det enda jag gjort är att förklarat varför jag slutat anlita Jörgen, jag har precis samma uppfattning om Jörgen som alla andra här inne, han är en jätte trevlig kille & gör ett jätte bra jobb med bussarna, men tyvärr inte i den skalan...
han förklara att han aldrig byggt turistbussar i den skalan men det lät väldigt intressant experiment....men tyvärr lyckades inte experimentet , beställde 8 bussar efter varandra i hopp om att de skulle bli bättre, de blev aldrig tillfredsställande.. så nu har jag lagt ut ca 15000 i onödan , nu ligger de till salu på tradera, eftersom jag tyvärr inte har någon nytta av dem längre,,

Men för allas bästa ber jag JÖRGEN om 1000 ggr ursäkt att allt har missuppfattas, jag har aldrig haft avsikt att klanka ner hans jobb, jag svara bara på ett tips om han o varför jag slutat samarbetet i DEN skalan...Hade jag inte trott på hans jobb så hade jag väl inte efter att bytt skala bett honom bygga en ASTRAL till KLASARÖDS BUSS.. vem vet , jag hoppas att vi kan komma på ett sätt att slå våra kloka skallar ihop, så att det snart står en ASTRAL & en ASTRONEF på KLASARÖDS BUSS garageplan..

men än en gång söker någon som kan bygga 2 bussar till mig i skala 1/87 , 1. VANHOOL ASTRAL 1. VANHOOL ASTRONEF helt vita.. Eller någon som kan våga sig på att bygga om bussar...


Söker även efter någon som vet vem Niclas Rosenius är, han lär bygga om bussar, har byggt en EUROLINER i ramkvillas lack

KLASARÖDS BUSS
0738 26 30 65


Skriv svar

Återgå till "Vislanda"