Toppbilden, visa:    


Ny medlem säger Hej!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av PeO »

simonarvestrand skrev: Tycker dock fortfarande trots att jag bott på denna sidan i ca 7 år att andra sidan vättern ( västergötland ) är rätt sida :D
[JC_doubleup.gif] :D [JC_doubleup.gif]
Tänk ûm alle nänscher på jola vûre väschöta, va lognt de sulle vära - å va rolit vi sûlle ha't.

simonarvestrand
Inlägg: 36
Blev medlem: 16 feb 2015, 09:44
Ort: Rinna,Boxholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av simonarvestrand »

PeO skrev:
simonarvestrand skrev: Tycker dock fortfarande trots att jag bott på denna sidan i ca 7 år att andra sidan vättern ( västergötland ) är rätt sida :D
[JC_doubleup.gif] :D [JC_doubleup.gif]
Tänk ûm alle nänscher på jola vûre väschöta, va lognt de sulle vära - å va rolit vi sûlle ha't.
Råkade igår här på jobbet säga att det bara är västgötar som har humor, det fick inte riktigt den reaktion som jag hade hoppats på :)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

Om inte annat torde det väl framgå av detta forum att det nog finns fler ... 8-)

Skulle det vara så, är jag rädd för att det finns fora där inga västgötar alls är med ... :mrgreen:

simonarvestrand
Inlägg: 36
Blev medlem: 16 feb 2015, 09:44
Ort: Rinna,Boxholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av simonarvestrand »

Johan Molin skrev:
Tycker dock fortfarande trots att jag bott på denna sidan i ca 7 år att andra sidan vättern ( västergötland ) är rätt sida
Helt förståeligt; jag har bott i Skåne i totalt 30 år, men är fortfarande össchötte guschelöv!
Spenderar rätt mycket tid nere i skåne och är det något jag inte vill bli så är det skåning :D

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av 1956 »

simonarvestrand skrev:
Johan Molin skrev:
Tycker dock fortfarande trots att jag bott på denna sidan i ca 7 år att andra sidan vättern ( västergötland ) är rätt sida
Helt förståeligt; jag har bott i Skåne i totalt 30 år, men är fortfarande össchötte guschelöv!
Spenderar rätt mycket tid nere i skåne och är det något jag inte vill bli så är det skåning :D
Just det skåning är inget man blir, det föds man till. 8-)

simonarvestrand
Inlägg: 36
Blev medlem: 16 feb 2015, 09:44
Ort: Rinna,Boxholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av simonarvestrand »

1956 skrev:
simonarvestrand skrev:
Johan Molin skrev:
Tycker dock fortfarande trots att jag bott på denna sidan i ca 7 år att andra sidan vättern ( västergötland ) är rätt sida
Helt förståeligt; jag har bott i Skåne i totalt 30 år, men är fortfarande össchötte guschelöv!
Spenderar rätt mycket tid nere i skåne och är det något jag inte vill bli så är det skåning :D
Just det skåning är inget man blir, det föds man till. 8-)
visst är det skönt :)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Mölle-Mats »

1956 skrev:Just det skåning är inget man blir, det föds man till. 8-)
Min erfarenhet är att det inte räcker - man måste också vara uppvuxen i Skåne för att "räknas" ... Är ju själv barnafödd i Hälsingborg av en mor som var Höganäsa-tös (far var dock mas), men tvångsdeporterades till Gulag dännä bak garnridån vid knappa 5 års ålder. Efter 18 år i Dalom så blev det sedan dryga dussinet i Uppsala, 1½ i Västmaland och knappa dussinet i "Tokstan" Södertälje innan jag för dryga dussinet år sedan återvände "him te den skånska myllan" igen (och därmed så är jag väl uppe i drygt 17 år som bosatt i Skåne totalt också nu - dvs närapå lika länge som jag bodde i Dalarna).

Men hur "bedöms" jag av min omgivning? Tja, norrlänning får jag höra rätt ofta att jag är (har inte bott en dag i Norrland! Inget ont om den landsdelen i sig, men det har liksom inte blivit så ...), mas händer det väl rätt ofta att jag får höra att jag är men det har även hänt att jag "skällts" för att vara "nollåtta" (kom ju senast från Södertälje när jag flyttade "him", och där har man ju sedan 90-talet någon gång riktnummer 08 på de fasta telefonerna). Uppsaliensare är det aldrig någon som säger, och skåning - nänä, finns liksom inte på världskartan!!! :evil:
Also sprach der Matserschmitt!

Layout
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 jul 2014, 15:51
Ort: Uppsala

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Layout »

[JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Worldinh0
Inlägg: 92
Blev medlem: 08 jun 2015, 06:11
Ort: Järna

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Worldinh0 »

Hej på er alla.
Jag ska försöka presentera mig. Kallas för Nisse och skriver under synonymet worldinh0.
Kort historiskt tillbakablick. Tåg intresset tog förmodligen sin början som pojk hos mormor och morfar i Nyborg, där jag beskådade rangeringen av bruna Diesel tåg dragna av MY och MZ innan och efter färjeturen över Storeblät. Senare fick jag en begagnat Fleischmann bana som satte fart på MJ intresset. Sen kom "livet" och det fanns inte så mycket tid och plats till MJ hobbyn. Nu är jag som så många andre "återfalls" MJ rallare sedan ett antal år.

Nu till läget i min fantasi värld, i ett garage i Järna. Staden heter Gränslösa och likaså stationen. Gränslösa var fram till början av 2000 talet en sömnig lite förfallen stationsstad. Men i och med den ökande efterfrågan på järnmalm så beslutades det att öppna den sedan länge stängda malmgruvan i Malmträsk i utkanten av Gränslösa. Detta har dragit med sig den största infrastruktur satsningen i Gränslösas historie sedan järnvägen byggdes. En ny plattform med nytt dubbelt spår har byggts och hamnbanan har rustats för den växande kombi trafik.
Dubbelspåret förbi Malmträsk är invigt och arbetet med tunneln i Gipsberga har påbörjats.

Just nu ligger arbetet nere under sommaren, men kommer att återupptas när kvällarna blir längre igen.

På återseende Nisse
Bygger Gränslösa station, en påhittat nutida miljö där som namnet antyder det mesta i tåg väg kan förekomma.
Jag kör DCC och ställverket är från ESU Ecos II.

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av S Johansson »

Hej! Roligt att höra om din bakgrund i Danmark och sedan intresset för malmtågstrafik... Gruvhanteringen i mj-sammanhangtycks attraherar flera av oss fjärran från järnmalmsfälten! Många gruvor i Mellansverige var små med spännande hus och lavar mm. Och tågen kan också vara små, så att de får plats på en hemmaanläggning. Noterar att du nämner en hamnbana. Då blir det ju en hamn också. Lycka till med det fortsatta byggandet!
Skriver han som möjligen kan skryta med att han stigit på ångtåget i Järnbrott och bytt spårvagn på Järntorget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

Oj, jag har helt missat ditt inlägg Nisse! Trevligt med att få lite kött på benen! Att du är välkommen hoppas jag du har märkt tidigare!

Användarens profilbild
Worldinh0
Inlägg: 92
Blev medlem: 08 jun 2015, 06:11
Ort: Järna

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Worldinh0 »

Bättre sent......
Ja nu vet ni lite om mig. Det är med lättnad att jag läser att jag fortfarande är välkommen. :D
//Nisse
Bygger Gränslösa station, en påhittat nutida miljö där som namnet antyder det mesta i tåg väg kan förekomma.
Jag kör DCC och ställverket är från ESU Ecos II.

Layout
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 jul 2014, 15:51
Ort: Uppsala

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Layout »

Det samma dock inte helt ny måste jag skriva här.

Användarens profilbild
Gissberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 06 dec 2015, 09:46

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Gissberg »

Bild
Trevligt med en sådan här presentationstråd. Jag har bara någon enstaka gång varit här och tittat i forumet, brukar annars hålla till i grannforumet.

Jag heter Jan Gissberg, föddes 1948 i Midsommarkransen, södra Stockholm. Mitt stora intresse har alltid varit att teckna. Började rita i två-årsåldern, Var jag inte ute och lekte satt jag och ritade - allt jag såg, bilar, flygplan, tåg, människor och när jag närmade mig skolåldern ritade jag indianer och cowboys och serier. Efter studenten började jag på konstfack för att bli reklamtecknare och illustratör. Men efter två år hoppade jag av då mitt stora intresse var tecknad film och serier. Jag hade ovanan att i skolböckerna rita gubbar i kanten som rörde sig då man bläddrade och en dag hade jag med mig ett litet blädderblock till skolan på Konstfack. Min lärare såg det och konstaterade att det där är vad du ska syssla med, det där är din framtid. Det var 1970 och har sen dess tecknat film och serier. Fantastiskt roligt att ha sin hobby med sig hela livet. För två år sen då jag jag blev 65 provade jag lägga pennan åt sidan, men det gick inte, då började det skaka i penn-armen. Så numera tecknar jag serier några timmar på förmiddagen och sysslar med övrigt på eftermiddagen. Har stort musikintresse med liten inspelningsstudio på övervåningen också.

Även mitt intresse för modelljärnväg började så tidigt jag kan minnas. Min två år äldre kusin hade ett urverkståg och en liten minitrixjärnväg som vi lekte med. Men han bodde i annan stad så det var långt mellan träffarna. När jag var tio år fick jag och min 3 år yngre bror en begagnad Fleischmannjärnväg tillsammas i julklapp. Den hade vi väldigt kul med. När jag 1968 träffat min hustru och vi flyttat ihop i en liten enrummare på 18 kvadrat byggde jag upp en rälsoval och stickspår med nyinköpt Märklin på vårt skrivbord. Men det var ingen bra idé, skrivbordet användes också som matbord. När vi 1976 flyttade till villa i Västerhaninge – i vilken vi fortfarande bor, blev våra utrymmen större. Men dessa åts dock snabbt upp, familjen utökades – 4 barn, 3 döttrar och en son, så rummen gick åt. Det blev bilen som fick ge plats. I garaget byggde jag upp en stor bana där tre tåg kunde köra runt oberoende av varandra. Landskapet hann inte komma längre än till plywood. Allt revs och slängdes efter flera år då intresset svalnade. Det var ett kallgarage halvt fristående så under vinterhalvåret gick det inte att vistas där och när vi köpte sprillans ny bil fick den ta garageplatsen.

Barnen växte och började flytta ut och det blev rum lediga. Då passade jag på att bygga ny järnväg längs väggarna i ett av rummen för sonen som var yngsta barnet visade intresse för hobbyn. Nu blev det 2R, och ett flertal Jecolok och vagnar körde runt. Dock avtog intresset både hos grabben och hos mig så allt revs efter några år och hamnade på vinden. Det hann inte bli mer än plywoodlandskap det heller.

2010 var jag på Tekniska museet med min kusin (som fortfarande hade en Märklinbana uppbyggd hemma hos sig) och fick för första gången se MJ på moduler och fascinerades av landskapsbyggena. Nu skulle det hem och byggas modul istället. Jag upptäckte att det var landskapsbyggandet som var roligt, inte att köra tåg. Bilen har förpassats ur garaget som numera är arkiveringsplats åt moduler i stället, sju stycken hittills. Byggandet är fantastiskt roligt och utmanande samtidigt som det är roligt att träffa likasinnade på modulträffar. Livet är en enda fest!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av FredrikÅ »

Varmt välkommen Gissberg.
Jag har sett dina fantastiska moduler på grannforumet. Det är bra med referenser när man själv försöker :D
/Fredrik

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen och tack för en trevlig presentation!
Dina inlägg med dina fantastiska miljöer har för mig varit höjdpunkten med grannforumet. Där finns hur mycket inspiration som helst att hämta. Vi är många som är mycket glada att se dig här, och hoppas att vi inte ska svika ditt förtroende, utan att du ska trivas hos oss!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av ford1929 »

välkommen...såg din modul på Mj mässan. [JC_doubleup.gif]

Roger
Roger(Forden)

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av 1956 »

Hälsar dig också välkommen hit. Ditt landskaps- och miljöbyggande håller toppklass och är en verklig fröjd att se. [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Gissberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 06 dec 2015, 09:46

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Gissberg »

Tack alla, trevligt skaka hand!

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2749
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av H0n3 »

Varmt Välkommen Gissberg!

Jag har provat ditt sätt att skapa bergliknande ytor - fullkomligt lysande - och därpå beläggning med allehanda bôs för att skapa naturtrogen mark. Blev också det väldigt bra.

Tack för lektionerna!

/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Användarens profilbild
Gissberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 06 dec 2015, 09:46

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Gissberg »

H0n3 skrev:Varmt Välkommen Gissberg!

Jag har provat ditt sätt att skapa bergliknande ytor - fullkomligt lysande - och därpå beläggning med allehanda bôs för att skapa naturtrogen mark. Blev också det väldigt bra.

Tack för lektionerna!

/Peter
Roligt att höra! Berg och vild naturmark brukar ofta bli vad som får fylla ut resterande ytor när bebyggelse och vägar anlagts på modulen eller modelljärnvägen och samma möda läggs inte ner på dess utformning trots att det är det vanligaste man ser när man blickar ut från ett tågfönster.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

Det där är ju ett lite märkligt fenomen, eftersom samtidigt flockas människor kring Uno Miltons anläggning på Tekniska Museet, liksom väldigt många tittar på dina landskapsbyggen, för att få ren inspiration!

Samtidigt får man ju hålla i hatten; högtstående tänkare hävdar ju att när man bygger miljöer ska man försöka kopiera verkligheten i skala 1:1, inte andras modellmiljöer ...

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av StefanChrister »

Välkommen, Gissberg! Jag har, liksom de flesta andra dreglat över dina fantastiska moduler! Och jag har, liksom de flesta andra varit inne på grannforumet och kikat, inspirerats och häpnat. Jag blev så inspirerad av dina fåglar av vitlim att jag prövade att göra dessa själv. Fantastiskt hur man kan få till det! Tack, tack, tusen tack!

Användarens profilbild
Gissberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 06 dec 2015, 09:46

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Gissberg »

Johan Molin skrev:Det där är ju ett lite märkligt fenomen, eftersom samtidigt flockas människor kring Uno Miltons anläggning på Tekniska Museet, liksom väldigt många tittar på dina landskapsbyggen, för att få ren inspiration!

Samtidigt får man ju hålla i hatten; högtstående tänkare hävdar ju att när man bygger miljöer ska man försöka kopiera verkligheten i skala 1:1, inte andras modellmiljöer ...
Ja, så är det ju, viktigaste är att titta på verkligheten, det är ju den man vill efterlikna fast i mindre skala. Sen är det byggmetoder, material, och dylikt som man tipsar och hjälper varandra med. Det är då sådana här forum är fantastiskt då det samtidigt blir en direktkommunikation.

StefanChrister, visst är det kul när man kan få till så små skapelser som fåglar. Mycket roligare bygga själv än köpa färdiga, och man kan välja art och forma i vilka poseringar man vill. Lim- och koppartrådsmetoden är enkel, gäller bara ha många uppslagna fågelböcker framför sig.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

... då gäller det nu bara att ta sig samman och göra som Pendon; tillverka fjärilar också!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Det där med fåglar verkar intressant. Någon som har länken tillgänglig?
/Fredrik

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av StefanChrister »

FredrikÅ skrev:Hej,
Det där med fåglar verkar intressant. Någon som har länken tillgänglig?
/Fredrik
http://www.svensktmjforum.se/forum/inde ... c=9653.325

Relativt långt ner på sidan. Hela den tråden är väl värd att följa. [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Gissberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 06 dec 2015, 09:46

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Gissberg »

FredrikÅ skrev:Hej,
Det där med fåglar verkar intressant. Någon som har länken tillgänglig?
/Fredrik
Den ursprungliga tråden med fåglar är egentligen denna.
http://www.svensktmjforum.se/forum/inde ... pic=8478.0

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av FredrikÅ »

Stort tack!
Ser ju ut som en metod man kan lyckas med...
Sedan kan jag ju bara plocka upp hakan från tangentbordet gällande Gissbergs arbete.
Kul att se en mästare i arbete
/Fredrik

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av StefanChrister »

Gissberg skrev:
FredrikÅ skrev:Hej,
Det där med fåglar verkar intressant. Någon som har länken tillgänglig?
/Fredrik
Den ursprungliga tråden med fåglar är egentligen denna.
http://www.svensktmjforum.se/forum/inde ... pic=8478.0
Oh, ber om ursäkt. Den tråden är ju ännu bättre! :D

Greven
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 jan 2016, 20:07

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Greven »

Hej!

För protokollets skull tänker jag att det är passande att jag gör mitt första inlägg på detta forum i denna tråden.

Mattias heter jag, 41 år gammal. Bor ute på landet med sambo J och katten Bismarck. Jo, han heter så. Efter kanslern, inte fartyget. Förvisso är han ungefär lika smidig -och tung- som ifrågavarande örlogsfartyg. Med katten är det som det var med kanslern för övrigt, "det var inte roligt när han var här men det blev värre när han försvann" som det sades någon gång om kanslern, har jag för mig. Nåja, nog om katten.

Jag var medlem på stinsen tidigare men höll mig mest i skymundan mycket på grund av ..debattklimatet, kan vi kanske kalla det. Sen kom en massa jobb och tillhörande resor i vägen för hobbyn så mj-intresset har legat nere i ett par år. Nu upptäckte jag mötesspåret och gläds åt att ni som höll igång de trevliga och intressanta trådarna där numera huserar här. Trevligt! Jag har bara ett förbehåll och det är det där med dragspel... ;)

Järnvägar har jag i varierande omfattning alltid varit intresserad av. Som liten palt körde jag säkert till månen och tillbaka på den lilla ovalbanan med Limas RC och medföljande personvagnar. Vi bodde i lägenhet men min händige och pysslige far lyckades ändå hjälpa till att bygga en hyfsad bana i pojkrummet. Far tillförde dessutom en hel del rullande mtrl från sin egen barndom till banan också.

Sen gick det som det väl gör för de flesta. Man växer upp och skall fixa allt det där med att hitta egen bostad, sysselsättning och någon som står ut med ens erbarmliga uppsyn en måndag morgon i november. Sånt kan ju ta tid.

Hursomhelst. För några år sedan började jag anskaffa lite prylar (mest rullande mtrl, svenskt) igen, och i nuläget så är det tillbaka till rötterna, ovalbana på golvet i arbetsrummet. Jag har funderat på att bygga bana på riktigt i ett par år nu, jag råkar ha 15 kvm "över" i nämnda rum. Jag tänker 60-70tal, lite malmbana, lite hamn men ändå inte överdrivet mycket spår.

I övrigt är jag intresserad av det mesta som rullar eller flyter. Eller snarare sånt som rullade eller flöt, jag är lite av en industrisamhällesromantiker. Sagt av en IT-konsult.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen i gänget, Mattias! Det låter som om du är en äkta mj-älskare med katt och allting. De enda katter jag äger är i skala 1:87, Ludendorff och Miranda, och återfinns här på forumet. Men här finns många som har och älskar katter i skala 1:1, så du kommer säkert att passa väldigt bra i sällskapet! Personligen tycker jag också det lät väldigt bra att du gillar allt som flyter också, även om det låter lätt mångtydigt! :-BS

Och skulle du sakna "gamla tider" någon gång kan du ju alltid som tröst läsa om Grisböndernas Resandevåning i Skeninge istället ... :-CO

Lev väl, och hoppas att du ska trivas i detta lätt galna gäng!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av ford1929 »

Greven skrev Jag har bara ett förbehåll och det är det där med dragspel... ;)
aha ännu en som gillar dragspel ;)

morgonskiftet får väl hälsa dej välkommen hit till detta forum...för snart tar kvälls/nattskiftet över
du lär märka vem dom är :-CO


Roger
Roger(Forden)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av FredrikÅ »

Hej Mattias,
Kul med nya medlemmar!
Det bästa med Mötesspåret (tycker jag) är dess medlemmar och andan som råder här.
Jag får önska dig välkommen hit och hoppas att du kommer att trivas [JC_doubleup.gif]
/Fredrik

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av cgn1954 »

Hej. :-CO
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Mölle-Mats »

ford1929 skrev:
Greven skrev Jag har bara ett förbehåll och det är det där med dragspel... ;)
aha ännu en som gillar dragspel ;)
Tänk - det där uttalandet av Greven tolkade jag precis tvärtom .... :?
ford1929 skrev:morgonskiftet får väl hälsa dej välkommen hit till detta forum...för snart tar kvälls/nattskiftet över
du lär märka vem dom är :-CO
Så var nattskiftet instämplat, och hälsar Greven varmt välkommen till Mötesspåret! [JC_doubleup.gif]
Senast redigerad av Mölle-Mats den 22 jan 2016, 13:53, redigerad totalt 1 gånger.
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Johan Molin »

Tänk - det där uttalandet av Greven tolkade jag precis tvärtom .... :?
Samma här! :-J

Sture Bylén

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:Tänk - det där uttalandet av Greven tolkade jag precos tvärtom ....
Ja fritt fram för tolkning. Ett luddigt uttalande - precis vad man kan vänta sig av en IT-konsult..... :-CO

Välkommen till Mötesspåret, Greven! :D

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av cgn1954 »

Sture Bylén skrev:... - precis vad man kan vänta sig av en IT-konsult..... :-CO
Haha... hur många luddiga villa du ha (det här var en)? :?:

Eder senior IT-konsult och Trusted Advisor... :-BS
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Mölle-Mats »

Greven skrev: Med katten är det som det var med kanslern för övrigt, "det var inte roligt när han var här men det blev värre när han försvann" ...
Läste om ditt första inläggen gång till (förra gången så fastnade jag förstås omedelbart på det där med dr-gs-l ...), och jag kan bara instämma i det där med katter!

Hade en slik själv - Dexter (uppkallad efter jazzsaxofonisten Dexter Gordon, förstås! :-CO ) - fram till mitten av november förra året, då han föll för åldersstrecket. Och mycket riktigt så blev det värre när han inte är här längre, bland det första som hände var att jag ganska raskt fick ett nytt "husdjur" i form av en liten gynnare (gnagare kanske är ett mer adekvat begrepp!?!) som höll till i sopeskåpet och gjorde konfetti av därstädes slängda jordnötspåsar etc.

Nu har jag även sett den förpassas "till andra sidan" och jag har införskaffat en "elektronisk katt" som sitter i ett vägguttag och utsöndrar högfrekventa ljud och magnetfält runt elledningarna för att avskräcka fler "husdjur" från att flytta in ...

Nå, nu väntar vi med spänning och stor förväntan på att få se lite bilder på när Bismarck "hjälper" dig med att bygga din MJ-anläggning! :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Greven
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 jan 2016, 20:07

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Greven »

Tack för alla välkomnanden!
cgn1954 skrev: Eder senior IT-konsult och Trusted Advisor... :-BS
Hehe. Det där med "trusted advisor" är ju lite på modet ja. Jag kör mer med "ja, det här blev ju dyrt, men så blev det riktigt dåligt också".

Jag noterar att det uppstod vissa oklarheter runt det där med dragspel :-BS

Sånt som flyter; jag menar naturligtvis både sånt som flyter på vatten -ju större flytetyg desto bättre- men också flytande vätska. Helst djupröd sådan, buteljerad i 70 cl flaska.

Katter ja, de är rätt duktiga på att hålla mössen borta. Och jag lovar, om jag till äventyrs får för mig att låta katten hjälpa till med mj-pillande så lovar jag att dela med mig av/gråta ut mina erfarenheter.

Glömde nog berätta var jag bor; västsverige några mil norr om Göteborg.

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av FredrikÅ »

Jag har väl inte sällat mig till kattälskarna tidigare men nu har vi en kisse som är väldigt trevlig.
Bifogar en talande bild...
/Fredrik

Bild

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Mölle-Mats »

Ingenting kan spilla ut sig som en katt! :lol:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av P Falk »

Greven skrev: Glömde nog berätta var jag bor; västsverige några mil norr om Göteborg.
hoppsan, då är vi ju nästan grannar!
Trevligt att läsa din presentation och jag hoppas verkligen du skall trivas.
Sen må det vara hur det vill med dragspelandet... :-BS
Återigen, välkommen i gänget! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av StefanChrister »

Hej Greven! Kul med katt och allt! Här kommer du att trivas!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av St. Mikael »

Hej Greven.
Välkommen säger jag från Norge.
Och passar på att komma med ett bidrag gällande kattor, ångtåg och dragspel: Studera bilden noga.... Inget dragspel [JC_doubleup.gif]
Bild
Vännliga hälsningar från MIchael

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av Mölle-Mats »

St. Mikael skrev: Studera bilden noga.... Inget dragspel [JC_doubleup.gif]
:-T :-T :-T :-T :-T
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av småländska-rallare »

FredrikÅ skrev:Jag har väl inte sällat mig till kattälskarna tidigare men nu har vi en kisse som är väldigt trevlig.
Bifogar en talande bild...
/Fredrik

Bild

Men var finns huvud på katten :shock:

Användarens profilbild
alsum
Inlägg: 639
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:29

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av alsum »

Ja gubben i lådan? :-JJ

spajral
Inlägg: 95
Blev medlem: 12 feb 2016, 09:07
Ort: Eskilstuna

Re: Ny medlem säger Hej!

Inlägg av spajral »

Hej!

Slänger in en snabbpresentation eftersom jag kände mig tvungen att svara på en fråga i Vägfordons-kategorin och ni kanske undrar vem jag är. Jag heter Kjell och bor i Eskilstuna med sambo o katter, uppvuxen i södra Stockholm., årsmodell 1979.

Är nästan uteslutande intresserad av fordon i 1/87, framförallt personbilar av alla möjliga tillverkare och årsmodell, samlar mest men har ambition att bygga om och skapa egna versioner av mina favoritmodeller när tid och plats finns.
Har förflutet från modellbyggande i skala 1/24-25, även där främst personbilar och har även ställt ut på en del tillställningar.
Mitt alias dyker upp med väldigt långa mellanrum på en del andra forum, både modellbyggarforum och på Kia Car Club och Citroen-akuten samt Tradera.

Tänkte bidra med lite bilder från min bilsamling framöver, ska bara ladda kameran ;)

Har ni funderingar är det bara att fråga :-)

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"